Connect with us

វប្បធម៌ ជំនឿ

​បដិមា​ស័ក្តិសិទ្ធិ អ្នក​សៀមរាប​ហៅ​សេនា​ការពារ​អង្គរ មាន​តេជះក្រៃលែង

បានផុស

នៅ

សៀមរាប ៖ ច្រក​ចេញ​ចូល​ទៅកាន់​អង្គរ​មាន​បី ក្នុងចំណោម​ច្រក​៥​ទៀត​។ ច្រក​ទាំងបី មាន​​ដាក់​តាំង​រូប​បដិមា​បី គឺ​តា​ពេជ្រ ឬ​យាយ​សួស និង​តា​រាជ ដែល​ប្រជាពលរដ្ឋ​ខេត្ត​សៀមរាប តែងតែ​និយាយ​ថា ជា​សេនា​ការពារ​អង្គរ។ ​

ក្នុង​វាក្យសព្ទ​ខ្មែរ​​ពាក្យ តា និយាយ​សំដៅ​ទៅ​ឪពុក​របស់​មាតា ឬ​បិតា​ និង​ជា​ពាក្យ​ហៅ​មនុស្ស​ប្រុស​ចាស់ ដែល​អាច​ចាត់​ទុក​ដូច​ជីតា​ខ្លួន។ ចំណែក​រាជ ក្លាយ​ពី​ភាសា​បាលី​/​សំ​ស្ត្រឹ​ត​មានន័យថា «​អ្នក​រុងរឿង​ដោយ​វិសេស ព្រោះ​មាន​តេជះ​ក្រៃលែង​» គឺ​ស្តេច។ សរុប​សេចក្តី​មក តា​រាជ មានន័យថា «​អ្នកតា​ស្តេច​» ជា​ឈ្មោះ​ដែល​អ្នកស្រុក​សៀមរាប​ហៅ​តៗ​គ្នា​ជាច្រើន​ជំនាន់ ប្រហែល​ក្រោយ​សម័យ​អង្គរ​មក​ម្ល៉េះ។ បដិមានេះ​បែរព្រះ​ភក្ត្រ​ញញឹម​ទៅ​លិច មាន​កម្ពស់​ប្រហែល ៤​ ម៉ែត្រ​កម្ពស់​លើ​ទម្រង់​ថ្ម​ភក់។

រូបសំណាកតារាជ
សូមចុច Subscribe Channel Telegram កម្ពុជាថ្មី ដើម្បីទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗទាន់ចិត្ត

ចម្លាក់​នេះ មាន​ភ្នួ​ង​សក់ (​គ្មាន​ព្រះ​អមិត​ភៈ​) លម្អ​ដោយ​អង្កាំ​ព័ទ្ធជុំវិញ ព្រះ​ភក្ត្រ​ញញឹម​សម្លឹង​ចុះក្រោម​ក្នុង​ភាព​សមាធិ ស្រដៀង​ព្រះ​ភក្ត្រ​ព្រះ​ពោធិសត្វ​ក្នុង​រចនាបថ​បាយ័ន​ ទងត្រចៀក​វែង​គ្មាន​ក្រវិល។ ដងខ្លួន​គ្មាន​សំលៀកបំពាក់ គ្រឿងអលង្ការ និង​ព្រះ​ពោធិសត្វ​តូចៗ​ទេ។ ចំណែក​ព្រះហស្ត​ទាំង​ ៨​ ​ឃើញ​មាន​ផ្កាឈូក និង​វត្ថុ​រាង ដូច​ស្លាបព្រា​ប្រហាក់ប្រហែល​បដិមា​អវលោកិតេស្វរៈ មកពី​ភ្នំ​ដី (​សៀមរាប​)។ រូបចម្លាក់ មាន​សំពត់​ឆ្នូត​ផ្កា រាង​កន្ទុយ​ត្រី​មួយ​ជាន់​ភ្ជាប់​មក​ខ្សែ​ក្រវ៉ាត់​ក្បាល​មាន​ចម្លាក់​ក្បាច់​ដកចន្ទន៍ ក្នុង​រចនាបថ​បាយ័ន។ ស្ទើរតែ​គ្រប់ការ​បោះពុម្ពផ្សាយ​តា​រាជ​ត្រូវ​គេ​បរិយាយ​ថា ព្រះ​វិស្ណុ​ដោយ​សំអាង​លើ​ព្រះបាទ​សូយ្យិវម្មិ​ទី​២ (១១១៣-១១៥០ គស​) ជា​ស្ថាបនិក កាន់​ព្រហ្មញ្ញសាសនា​គឺ វិស្ណុ​និយម។

SONY DSC

ក្រោយពី​បាន​សិក្សា​រួច ចម្លាក់​តារា​ជម​ក យើង​អាច​ធ្វើ​ការ​បក​ស្រាយ​បំភ្លឺ​ថា ​បដិមា​ពិតជា ព្រះ​ពោធិសត្វ អវលោកិតេស្វរៈ ដោយ​សំអាង​លើ​រូប​នេះ ​គ្មាន​កេតនភណ្ឌ​ដូច​ព្រះ​វិស្ណុ រចនាបថ​បាយ័ន និង​ការ​តុបតែង​លម្អ​គ្រឿងអលង្ការ​ឥរិយាបថ​ផ្ទាល់​តែ​ម្តង។ នាម​របស់​ព្រះ​ពោធិសត្វ ដែល​ពួក​ពុទ្ធសាសនា​និកាយ​មហាយាន សន្មត​ដោយ​ផ្សែផ្សំ​តាម​មតិ​របស់​ខ្លួន​ប្រកាស​ជំនឿ​ថា ធំ​ខាង​ការ​បីបាច់​ថែរក្សា​លោក​ក្នុង​សាសនា សក្យមុនី​គោតម​ផ្លូវ​ធៀប​នឹង​មហាព្រហ្ម ឬ​វិស្ណុ​របស់​ពួក​ព្រាហ្មណ៍​ហៅថា អវលោកេស្វរៈ ក៏បាន។ ពាក្យ អវលោកិតេស្វរៈ (​សំ​ស្ត្រឹ​ត​)  អ​វ​លោ​កិត «​ដែល​ប្រមើល​មើ​ក + ឦស្វរៈ »​ដែល​ធំ​លើស​គេ​» មានន័យថា ព្រះ​ពោធិសត្វ​ធំ​លើស​គេ ​មាន​កាយវិការ​សមាធិ​ប្រមើល​មើល​និស្ស័យ និង​ជួយសង្គ្រោះ​សត្វលោក​ជូន​កាល​គេ​ហៅថា លោក​កេ​ស្វរៈ ដោយ (​សំស្ក្រឹត​) < លោក «​ពិភពលោក​» + ឦ្វ​រៈ «​ដែល​ធំ​លើស​គេ​» អ្នក​ដែល​ធំ​ជាង​គេ​ក្នុង​លោក ឬ​ជាង​សត្វ​គឺ​នាម​ព្រះ​ពោធិសត្វ ដែល​ប្រសើរ​ជាង​សត្វ។ ក្នុង​បដិមា​សាស្ត្រ​ខ្មែរ​គេ​តែងតែ​ឆ្លាក់​រូប​លោ​កិ​តេ​ស្វរៈ​មាន ព្រះពុទ្ធ​អមិត​ភៈ (​អ្នកមាន​ពន្លឺ​អមតៈ​) ជា​និមិត្តរូប​នៃ​ពន្លឺ​គ្មាន​ព្រំដែន គង់នៅ​ទិស​ខាងលិច​ជា​អ្នក​ប្រោស​បាបកម្ម​សត្វលោក៕

អត្ថបទ ៖ កញ្ញា វ៉ាត​

ចុចអាន៖ ជំនឿ​ពេល​មាន​អ្នក​ស្លាប់​ទៅ​ ​ពុំបាន​ធ្វើបុណ្យ​ឧទ្ទិស​ដល់​សពនោះ​ ព្រលឹង​នឹង​មិន​ទៅ​ណា​ឆ្ងាយ ​ឬ​មិន​​ចាប់កំណើត​បាន​​ឡើយ

Helistar Cambodia - Helicopter Charter Services
Sokimex Investment Group

ចុច Like Facebook កម្ពុជាថ្មី

កីឡា៦ ថ្ងៃ មុន

ឈ្នះខ្សែក្រវាត់ថ្ងៃជាមួយ​ ឈឿង ល្វៃ កីឡាករ Erdene ក៏មានរថយន្តទទួល

ព័ត៌មានជាតិ៤ ថ្ងៃ មុន

ម្ចាស់សំណង់របងថ្មនៅរមណីយដ្ឋានឆ្នេរនេសាទ នៅ​តែរឹងទទឹងមិនព្រមវាយកម្ទេចរបងចេញ

សន្តិសុខសង្គម៧ ថ្ងៃ មុន

ដកហូតមុខតំណែង មេបញ្ជាការរងស្រុកស្វាយជ្រុំ​៣នាក់ ពាក់ព័ន្ធករណីទារប្រាក់ពីអ្នកប្រើប្រាស់គ្រឿងញៀនជាង១ពាន់ដុល្លារ

ព័ត៌មានជាតិ៥ ថ្ងៃ មុន

ដើម្បីកុំឱ្យភោជនីយដ្ឋានដួលរលំបះជើងទាន់ សម្ដេចធិបតី បញ្ជាឱ្យកែម៉ោងពិនិត្យជាតិអាល់កុល

ព័ត៌មានអន្ដរជាតិ៤ ថ្ងៃ មុន

អ្នកវិទ្យាសាស្ត្រស្កុតឡែនរកឃើញហ្វូស៊ីលចម្លែករូបរាងដូចសត្វនាគចិនអាយុកាល ២៤០ លានឆ្នាំ

Sokha Hotels

ព័ត៌មានពេញនិយម